2020年3月12日木曜日

PARTI PAS TIDAK BERMARUAH BUSUK HATI - DAP




Kerajaan Baru. Setiausaha DAP Dedah Ini Niat PAS dan UMNO Terhadap Parti Bersatu !

Bekas Menteri Pengangkutan yang juga Setiausaha Organisasi Parti DAP, Anthony Loke Siew Fook mendakwa, UMNO dan juga Parti PAS sebenarnya tidak menyokong Presiden Bersatu, Tan Sri Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri Malaysia yang baru.

Sebaliknya menurut Anthony, kedua-dua parti itu bermatlamat ke arah pembubaran Parlimen dengan impian pemimpin kedua-dua parti itu (UMNO dan PAS) yang layak untuk menjadi peneraju Utama negara Malaysia (PM).

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"Adakah UMNO sanggup berbuat sedemikian rupa, biarkan Bersatu Parti dan Muhyiddin Yassin terus menjadi Perdana Menteri Malaysia ? Sudah tentu tidak!
Daripada kenyataan pemimpin UMNO dan PAS Parti Nampak busuk hati. Kedua-dua parti ini juga mengharapkan pilihan raya umum diadakan cepat supaya mereka boleh menang besar jikalau bertanding semula," katanya.

Beliau turut memaklumkan semasa Ceramah Jelajah Pakatan Harapan di Taman Sri Andalas.

Anthony memaklumkan, kepimpinan parti DAP kini mengambil pendekatan positif untuk menentang meskipun "di kambing hitamkan" dan dipersalahkan dengan pelbagai pertuduhan ketika berlakunya bergolakan politik di beberapa negeri dan juga sememangnya kita tahu pergolakan terbesar dalam negara kita.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Berhubung pendirian PAS yang membantah hasrat PH untuk mengemukakakn usul undi tidak percaya terhadap Muhyiddin di Dewan Rakyat, Anthony mencadangkan agar Parti PAS membuat perkara sebaliknya dengan mengemukakan usul undi percaya mereka.

"Hadi (Datuk Seri Abdul Hadi Awang) berkata, undian tidak percaya seolah-olah tak mempercayai keputusan Yang di-Pertuan Agong Malaysia. Tak mau buat tak apa. Mungkin Hadi boleh buat usul undi percaya sebab sebelum ini nak buat pada Mahathir (Tun Dr Mahathir Mohamad). Kita bahas dan undi,"katanya.

Saya amat malu dengan pendirian dan kebodohan kedua-dua parti tersebut.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San

1 件のコメント:

  1. https://www.jacknjillscute.com/2020/03/parti-pas-tidak-bermaruah-busuk-hati-dap.html

    返信削除

Featured post

Kagoshima City Aquarium & Interesting About Dolphin Performance

   https://youtu.be/DdQNaf-gYQw?si=NMbNfkpaWKnGhLej >>> MORE VIDEO JUST CLICK AND WATCH <<<