Wednesday, 26 February 2020

USTAZAH FIRAUN, DIA TIDAK LAYAK HUKUM ANAK SAYA !

Sungguh Biadab Sekali !!!
Ibu Murid Paksa Ustazah Merangkak...
Seorang Peguam Wanita Tampil Tawarkan Khidmat Guaman Saman Malu Ke Atas Ibu Murid !

25 Februari 2020 (Selasa) Sedih dan sungguh menyayat hati apabila seorang pendidik dilihat hanya mengikut kehendak ibu kepada anak didiknya yang menghukum beliau merangkak di lantai kelas!!!

TINDAKAN seorang wanita bertindak memaksa Ustazah yang juga guru anaknya merangkak di dalam kelas sebelum merakam perlakuan itu dan sengaja menularkan video tersebut ke media sosial seakan mempersendakan Ustazah berkenaan kononnya ingin mendapatkan simpati atau sokongan netizen akhirnya, mengundang reaksi marah dalam kalangan netizen.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"Amat Kejam!!! Guru yang mendidik anak engkau, kau paksa Ustazah merangkak!!! Mana akal ko ??? Tak berkat ilmu anak ngko...Akan bodohlah dan x berkat ilmu yang anak ko dapat, Geram dan Geram, luahan Siti Zurilna". Dalam komennya di FB.

"Nauzubillahiminzalik!!! Ustazah tu ibarat emak di sekolah. Dia lah pendidik, dialah ibu dialah ayah! Engkau buat macam tu suatu hari nanti anak ngko akan suruh ko merangkak. Ingatlah Tuhan Maha Adil". Luahan Bibi Mambong.

"Astarfirullahalazim. Dahla menganiaya Ustazah, lepas tu nak saman ustazah pulak yer!" Nilam.

"Kementerian Pendidikan patut peka dan ambil iktibar dari banyak perkara yang mengancam pendidik sekarang ini. Ibarat kementerian buta dan membiarkan seorang pendidik yang berjasa, membimbing anak murid, bangsa agar berguna di masa hadapan akhirnya diperlekehkan dan dibuli oleh orang tua yang hanya manjakan anak." Leman Banting.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Dalam video berdurasi 1 minit dan 15 saat itu, mungkin ada sebab tertentu membuatkan ustazah berkenaan itu dilihat tidak menunggu lama, sebaliknya terus mengajak beberapa anak muridnya untuk mengikutnya merangkak mengelilingi bilik darjah.


Namun tindakan ustazah itu mengajak anak muridnya turut sama merangkak dipertikaikan oleh wanita itu yang menyuarakan rasa tidak berpuas hatinya.

Kejadian itu turut disaksikan sekumpulan anak murid dan seorang lagi guru dalam kelas dipercayai di sebuah sekolah agama di Perak itu.

Malah video itu turut mendapat perhatian seorang guru yang terlibat dalam kegiatan kebajikan iaitu Cikgu Mohd Fadli Salleh.

Menurut Cikgu Mohd Fadli, perlakuan wanita itu kononnya untuk membalas dendam kerana anaknya disuruh ustazah terbabit merangkak sehari sebelum itu disifatkan sebagai amat biadab dan tidak bermoral. Ini bukan isu agama ataupun bangsa!Persoalannya, Ustazah itu seorang pendidik, dan secara logiknya tindakan ustazah jika benar menghukum pelajarnya kemungkinan ada kesalahan yang dilakukan oleh muridnya dan memang patut anak muridnya diberikan denda. Bukannya membabi buta untuk menghukum pelajar! Mesti bersebab.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Please lah.....


Hormatilah seorang pendidik! Jika kau tidak mahu anakmu ditegur, bah...bawalah balik anak mu dan ko didiklah sendiri!

"BIadab GILA!!!
Perangai macam ini, datang dengan niat buruk kepada Ustazah yang mengajar ilmu agama. Memaksa ustazah itu merangkak sambil merakam dan memperlekehkan dengan niat menjatuhkan maruah seorang pendidik memang tidak berkat malah bodoh sepanjang zaman kepada anak, keluarga ko nanti.

"Jika ko tak suka anak didenda tak payah hantar anak ko ke sekolah la makcik! Kau ajar sendiri. Masalahnya kau pun tak pandai nak ajar anak ko, orang tolong ajarkan bukan nak berterima kasih, tapi datang nak memalukan pula, " katanya dalam satu posting di Facebook.

Berdasarkan video yang tular itu, Mohd Fadli beranggapan ustazah itu mengikut kehendak wanita itu kerana panik dan ketakutan.

"Ustazah itu agaknya panik dan dalam ketakutan. Main ikut sahaja kehendak makcik ni. Eh, panas betul hati aku tengok video tu.

"Betapa orang tak ada akal datang merendah-rendahkan maruah seorang Ustazah yang mengajar mengenal kalam Tuhan. Diperlekehkan dan dihina sebegini rupa," katanya.

Dalam pada itu, Mohd Fadli turut berniat mahu membantu ustazah tersebut untuk menegakkan keadilannya sebagai seorang pendidik.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"Siapa tahu kes kat mana? Dan tolong mana-mana peguam wakilkan ustazah ni sama malu dan segala jenis saman yang boleh dikaitkan agar pelaku yang biadab ini dikenakan tindakan yang paling berat.


"Jika ustazah tersebut tak mampu nak bayar kos guaman, aku sudi support. Kes guru atau ustazah yang dihina begini secara terbuka tidak boleh lagi dibiarkan berleluasa. Terlampau banyak kes guru, ustaz dan pendidik dibuli oleh ibu bapa yang mementingkan dan manjakan anak-anaknya. 

Jika kita lihat dan perhatikan dewasa ini, kebanyakan ibu bapa yang terlampau manjakan anak-anak serta tidak membenarkan anak-anaknya ditegur, dirotan di sekolah, lihatlah x sampai ke mana masa depan anak-anak itu. Tu...yang banyak jadi perogol, perompak, pembuli, penagih dadah malah sekolah pun x habis.!!! Semua golongan ini...hurmmmmm yang hasil didikan ibu bapa jenis macam ni la!!!!

"Ini satu penghinaan yang amat pada adab menuntut ilmu!." katanya.

Tindakan itu turut dikecam ramai netizen dengan rata-rata menyifatkan wanita itu sebagai bodoh dan tidak berperikemanusiaan. 

Wanita itu boleh dikategorikan FIRAUN abad ini.
INgatlah Nanti Akhirnya Kau Sendiri Yang Diarah Merangkak Oleh Anak Manja Kau Itu!!! Luahan Netizen.

"Subhanallah tunggu balasannya nanti. Takkan berkat ilmu yang anak-anak dia peroleh, " kata Bunda Nur.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San


Tuesday, 25 February 2020

DAP Feels Defendant !

RESIGNATION ACCEPTED, MAHATHIR APPOINTED AS CARETAKER ?

PETALING JAYA:
Dr Mahathir Mohamad has been appointed caretaker prime minister by the Yang di-Pertuan Agong, Sultan Abdullah Sultan Ahmad Shah, after accepting Mahathir's resignation from his position as head of the Pakatan Harapan administration. 

The Chief Secretary to the Government, Mohamed Zuki Ali, said the King had appointed Mahathir as interim prime minister pending the appointment of a prime minister in line with Article 43(2) of the Federal Constitution and the formation of a new Cabinet.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Article 43 states that the King shall appoint as prime minister someone who commands the confidence of a majority in the Dewan Rakyat, and shall appoint a Cabinet on the advice of the prime minister.

Azmin and vice-president Zuraida Kamaruddin were expelled from PKR Februari 24, 2020, which led to the departure of 10 others members.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Mahathir had announced his resignation as prime minister on that day and also relinquished the chairmanship of PPBM, the party he founded after leaving UMNO in year 2017.

Earlier that day Februari 24, 2020, the King had received in audience PKR president Anwar Ibrahim and his wife Dr Wan Azizah Wan Ismail, who is Deputy Prime Minister in Mahathir's government.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San

Monday, 24 February 2020

AJP Pertubuhan Peladang Kebangsaan (NAFAS) Ke Muka Pengadilan



7 Kesalahan Pengurusan NAFAS Dahulu Punca Kerugian Besar ?

PETALING JAYA:
Audit forensik terhadap operasi Pertubuhan Peladang Kebangsaan (NAFAS) ketika ditadbir oleh pengurusan tertinggi lama telah mendapati berlakunya salah laku yang membabitkan tujuh (7) tatacara kewangan dan juga tadbir urus agensi berkenaan.

Audit yang dilakukan oleh sebuah firma audit antarabangsa telah mendapati berlakunya salah laku yang membabitkan pembelian bangunan iaitu ibu pejabat NAFAS sendiri di Kota Damansara dan juga pembelian sebuah ladang kelapa sawit di lokasi Sungai Karap berdekatan Bandar Miri, Negeri Sarawak.

Selain itu, salah laku juga turut dikesan yang membabitkan pembelian baja tanpa mengikut prosedur yang betul (biasa); perjanjian pajakan ke atas bangunan Wisma Peladang; kecuaian dalam pembelian stok; pembayaran ke atas zakat perniagaan NAFAS kepada penerima tidak layak dan juga kes terbesar konflik kepentingan di kilang NAFAS Feedmills Sdn Bhd.

Proses pengauditan dijalankan selama lima (5) bulan bermula Mei 2019.

Hasil penemuan audit forensik itu didedahkan oleh Pengerusi Ahli Jemaah Pengarah NAFAS, Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi pada sidang media.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Bagi penemuan pertama iaitu pembelian ke atas bangunan untuk dijadikan ibu pejabat NAFAS di Kota Damansara, ia dibeli pada harga yang lebih tinggi daripada harga pasaran. Bangunan berkenaan dibeli pada tahun 2014 dengan harga berjumlah RM 59.8 Juta walaupun mendapat tawaran harga asal hanya berharga RM 48.5 Juta.

Lebih meragukan apabila bangunan itu dinilai pada harga tinggi iaitu RM 57 Juta oleh penilai swasta.

Bagi kes kedua, yang berkisar ke atas pembelian ladang kelapa sawit di Sungai Karap dekat Miri, Sarawak yang dibeli pada harga lebih tinggi daripada harga pasaran pada tahun 2016. Ladang itu dibeli dengan harga RM 135 Juta selepas ditawarkan dengan harga RM 145.4 Juta dan didapati juga keputusan membeli dibuat secara tergesa-gesa tanpa menunggu masa menerima laporan kajian daya maju selain terdapat potensi percanggahan kepentingan dalam pembelian atau kebarangkalian wujudnya campur tangan dalam urusan jual beli ladang tersebut.

Penemuan untuk kes ketiga (3), pula yang melibatkan pembelian baja tanpa mengikut prosedur yang betul (biasa) pada tahun 2017 apabila agensi itu membeli 40,000 tan metrik baja daripada pembekal luar tanpa mengikut prosedur biasa.

Urusan jual beli ini tidak mematuhi prosedur operasi standard (SOP) bagi pengambilalihan sampel untuk ujian makmal, pemeriksaan stok ketika baja dihantar oleh pembekal dan ketiadaan dokumen sokongan bagi pembelian.

Kesannya, NAFAS telah menanggung kerugian besar iaitu hampir RM 6 Juta hanya bagi tujuan membayar kepada pemilik stok bagi tujuan penyimpanan baja berkenaan selain perlu memperuntukkan kira-kira RM 70 Juta untuk memulihkan baja berkenaan supaya boleh dimanfaatkan semula oleh petani.

Dianggarkan, stok baja yang disimpan terlalu lama dalam gudang terletak di Perai, Pulau Pinang dan Pelabuhan Klang, Selangor perlu dipulihkan semula dengan setiap metrik tan memerlukan kos antara RM 700 hingga RM 800 untuk proses pemulihan nutrien.
https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Penemuan bagi kes keempat (4), yang merangkumi perjanjian pajakan ke atas bangunan Wisma Peladang di Jalan Bukit Bintang yang kini telah dijadikan sebuah hotel. Penyewaan bangunan milik NAFAS itu meragukan apabila kadar sewa yang dikenakan lebhi rendah berbanding nilai harga pasaran.

Pada tahun 2015, bangunan itu diberi sewa sebanyak RM 2.5 Juta setahun meskipun selepas dinilai semua kadar sebenar yang perlu dibayar adalah RM 3.7 Juta setahun.

Pada tahun 2019, kadar sewaan dikenakan oleh NAFAS adalah sebanyak RM 2.75 Juta setahun berbanding harga semasa RM 4.94 Juta setahun selepas dinilai semula oleh Jabatan Penilaian dan Perkhidmatan Harta (JPPH).

Perjanjian penyewaan fasa kedua pada Mei 2022 hingga April 2042 bertarikh 22 Ogos 2006 juga dibuat sebelum tamat tempoh penyewaan fasa pertama iaitu pada Mei 2002 hingga April 2022.

Penemuan bagi kes kelima (5), yang membabitkan kecuaian dalam pembelian stok apabila NAFAS dan anak syarikat membeli baja bio serba guna bernilai RM 1.3 Juta, susu kambing New Zealand (RM 770,000 racun (RM 525,000) sabit (RM 355,000), kacang penutup bumi (RM 2 Juta) dan racun serangga bernilai RM 3.5 Juta.

Penemuan bagi kes keenam (6) telah mendapati pembayaran zakat perniagaan dari NAFAS dibuat kepada penerima yang tidak layak antaranya membabitkan zakat perniagaan kepada Pusat Khidmat Ahli Parlimen Kemaman berjumlah RM 500,000 dan Pertubuhan Peladang Negeri (PPN) Sarawak sebanyak RM 100,000.

Audit itu turut mendedahkan tiada bukti menunjukkan pembayaran ini diagihkan kepada penerima yang sah iaitu golongan asnaf.

Penemuan bagi kes ketujuh (7) yang membabitkan konflik berkepentingan iaitu bagi kes di kilang NAFAS Feedmills Sdn Bhd sendiri yang berlokasi di Muar Johor Bahru, apabila semua hartanah seperti tanah, bangunan dan juga mesin dibeli dengan harga RM 14.5 Juta lebih tinggi daripada penilaian yang dibuat JPPH iaitu berjumlah RM 11.7 Juta.

Menurut Phahrolrazi, pihaknya sudah membuat laporan kepada pihak Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) supaya siasatan lanjut mesti dijalankan selain turut menegaskan kes terbabit untuk dimaklumkan kepada Pendaftar Pertubuhan Peladang, Kuala Lumpur.

"Usaha sedang dilakukan oleh pentadbiran baharu NAFAS bagi tujuan untuk membawa pihak terbabit dengan penyelewangan dan kecuaian tatacara kewangan serta tadbir urus ini ke muka pengadilan".

"Diharap juga dengan kerjasama Pendaftar (WP) Pertubuhan Peladang dan juga SPRM, segala kepincangan berlaku ini dapat diperbaiki serta kewibawaan dan integriti NAFAS sebagai Pertubuhan Peladang Nasional akan terpelihara," katanya.

Menurut Phahrolrazi, terdapat juga salah laku lain namun ia hanya membabitkan kes kecil dan memerlukan tindakan dalaman sahaja.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San

Thursday, 20 February 2020

Juruterbang MH 370 Disahkan Bunuh Diri ?

JURUTERBANG MH370 DISAHKAN BUNUH DIRI ?
Kenyataan ini diragukan....
Semestinya belum ada bukti kukuh yang menyatakan bahawa juruterbang pesawat Malaysia Airlines MH 370 berkemungkinan melakukan pembunuhan beramai-ramai dan membunuh diri seperti didakwa bekas Perdana Menteri Australia, Tony Abbott, kata Ketua Polis Negara (KPN), Tan Sri Abdul Hamid Bador.
Beliau juga berkata perkara itu adalah berdasarkan siasatan yang dilakukan pihaknya dengan mengambil pelbagai sudut siasatan berikutan kehilangan pesawat milik Malaysia Airlines itu belum terungkai.
https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"APA PUN... Selagi rangka kapal terbang berkenaan (MH370) tidak ditemui, punca sebenar kehilangan pesawat itu tidak boleh dimuktamadkan.
"Namun jelas terbukti bahawa secanggih mana pun teknologi dunia, kekuatan dan kekuasaan Tuhan tiada tandingan". Jelas di sini menunjukkan dan membuktikan walaupun dunia dihadirkan dengan pelbagai teknologi moden, bidang kajian perubatan, forensik serta umpamanya CSI namun masih gagal menemui di manakah MH 370 berada".
"Sudah terlalu lama rasanya, kami masih tidak menemui sebarang rangka kapal terbang itu, apatah lagi menemui manusia yang menjadi penumpang pesawat berkenaan," katanya.
Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas Majlis Penyerahan Perasmian Projek Penggantian Lif di Pusat Latihan Polis (PULAPOL) Kuala Lumpur pada Rabu lepas.
Abdul Hamid juga berkata beliau tidak mengetahui siapa pegawai tertinggi Malaysia yang dimaksudkan oleh Abbott dalam pendedahan yang dibuatnya menerusi program dokumentari antarabangsa.
https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"DI PIHAK KITA WAKTU ITU, saya sendiri terlibat dalam siasatan kehilangan MH 370 dan kami menyiasat daripada kesemua aspek termasuk dari segi keganasan, 'hijack' (rampasan kapal terbang) oleh pihak tertentu serta pelbagai teori lain menggunakan teknologi canggih sehingga banyak sangat fakta sudah terkumpul" katanya. Tapi hakikatnya masih gagal merungkai kes MH 370 itu. Beliau turut berkata, Abbott berhak menyatakan pendirian berdasarkan maklumat yang diterimanya kepada media.
"Itu privileges (keistimewaan) beliau sebagai Perdana Menteri pada ketika itu, jika beliau hendak berkongsi kepada media apa yang dibualkan dengan pegawai atasan Negara Kita (Malaysia) ianya adalah terpulanglah kepada beliau.
"Saya di pihak polis tidak boleh memberikan sebarang komen selagi pesawat MH 370 masih belum ditemui berdasarkan undang-undang malah kami bersedia membuka semula kertas siasatan jika rangka pesawat itu ditemui," katanya.
https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Sebelum ini juga, media antarabangsa melaporkan Abbott yang menjawat jawatan Perdana Menteri pada 2014 Australia ketika tragedi itu dipetik berkata pegawai 'berpangkat tertinggi' Malaysia memaklumkan kepadanya kehilangan pesawat MH 370, disebabkan tindakan bunuh diri dan pembunuhan beramai-ramai oleh juruterbang pesawat berkenaan. 
Pesawat MH 370 yang membawa 227 orang penumpang sert 12 kru hilang dari imbasan radar ketika dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Beijing, China pada 08 Mac 2014.
Selain MH 370 pesawat kedua Malaysia Airlines yang telah membunuh ramai penumpang serta anak kapal juga MH 17 yang hancur ditembak jatuh pada tahun yang sama. Ini satu tragedi yang menyayat hati kerana sehingga kini masih belum terungkai atau terjawab penyebabnya. 
Malah sebagai rakyat Malaysia, apakah tindakan sewajarnya yang telah kementerian berkaitan ambil bagi menyelesaikan persoalan ini serta menjawab setiap persoalan hingga ke liang kubur dari keluarga mangsa ???
https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San


Wednesday, 19 February 2020

Keling Biadap Pijak Al - Quran dan Hina Islam


PENGANGGUR PIJAK AL - QURAN DAN HINA ISLAM DIDAKWA

PENGANGGUR dihadapkan ke Mahkamah Majistret Johor Bahru, hari ini atas dua pertuduhan iaitu mempersenda, memijak dan menghina Al - Quran yang disiarkan secara langsung di media social (Facebook) pada 13 Februari 2020 lepas.

Mohd Zulkifli Ali 33 tahun, mengaku selepas pertuduhan dibacakan jurubahasa di hadapan Majistret Nurasidah A Rahman.
https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Nurasidah bagaimanapun mengarahkan tertuduh untuk menjalani pemeriksaan mental di Hospital Permai selepas membenarkan permohonan yang dibuat Timbalan Pendakwa Raya, Nurhayati Muhammad Fathullah.

Perintah itu dibuat mengikut Seksyen 342 Kanun Prosedur Jenayah bagi membolehkan pihak pendakwaan dan mahkamah mengetahui status sebenar tertuduh tersebut.

Mohd Zulkifli didakwa atas dua pertuduhan yang dilakukan di lokasi dan masa yang sama iaitu di bilik sebuah hotel di Taman Tebrau Jaya, pada 0840 pagi.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Bagi pertuduhan pertama, dia didakwa mencemarkan Al- Quran yang suci bagi umah Islam dengan memijak niat sewenang-wenangnya beliau menghina Agama Islam. 

Perbuatan itu adalah kesalahan yang boleh dihukum mengikut Seksyen 295 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara maksimum dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.  

Bagi pertuduhan kedua, Mohd Zulkifli didakwa mengeluarkan kata-kata menghina Islam yang didengari oleh seorang individu dengan niat yang disengajakan iaitu melukakan perasaan keagamannya dan melakukan kesalahan mengikut Seksyen 298 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara dalam tempoh boleh sampai setahun dengan denda atau kedua-duanya. 

Mahkamah menetapkan 17 Mac 2020 depan sebagai Tarikh sebuatan semula kes dan penyerahan dokumen kesihatan mental tertuduh.

Terdahulu, tertuduh yang tidak diwakili peguam itu tiba di Perkarangan Kompleks Mahkamah Johor Bahru, kira-kira 0930 pagi.

Khamis lalu, tertuduh melakukan perbuatan menghina Agama Islam dengan Memijak Al- Quran dan menghina Islam yang didisiar secara langsung di media social (FACEBOOK) sekali gus menimbulkan kemarahan umat Islam amnya.

Ramai netizen meluahkan rasa marah atas tindakan kurang ajar beliau. Beberapa orang netizen menyarankan kementerian berwajib mengambil tindakan dan mengenakan hukuman berat di atas perbuatan Mohd Zulkifli tersebut.

Netizen juga mengesyorkan agar hukuman berat harus dilakukan segera memandangkan kaum India yang senantiasa mengambil kesempatan di atas kelemahan serta hukuman yang agak ringan sekarang ini di atas penindasan Agama Islam di Malaysia.

Terlampau banyak isu, kematian serta kes terbaru yang melibatkan kaum India seperti kemalangan jiwa akibat pemandu India mabuk yang menyebabkan kematian yang dasyat tetapi menerima hukuman yang ringan. Malah ada juga pemandu mabuk, pembunuh serta yang memperlekehkan Agama Islam mudah lepas atas dasar diberikan jaminan.

Pada Ahad, tertuduh iaitu Mohd Zulkifli telah direman tiga hari bagi membantu siasatan.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/


@ Jackie San






Monday, 17 February 2020

Sajat Sahkan Jantina nya Sebenar ?


SAJAT AKUI DAH DEDAHKAN IDENTITI SEBENAR KEPADA JAKIM ?

Semalam media melaporkan prosedur JAKIM bagi mengesahkan jantina Sajat tergendala apabila usahawan itu di katakana menghalang kerja-kerja pengesahan jantina itu. Sajat juga seakan melarikan dirinya daripada pegawai yang harus mengambil sampel serta membuat beberapa ujikaji terhadap tindak tanduk beliau. Pendedahan yang sepatutnya mengambil masa sebulan mungkin memerlukan masa lebih kurang setahun ataupun lebih bagi mengenalpasti apakah sebenar jantina Sajat itu, menurut pegawai Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM), Dr Mohd Izwan Md Yusof.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Sajat pula mempunyai cerita versinya sendiri berkenaan hal itu. Adakah dakwaan pihak JAKIM benar? Kenapakah pihak Sajat sentiasa lari atau takut untuk disahkan jantinanya ataupun Sajat gagal bekerjasama dengan pihak JAKIM sebelum ini?

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

DAH DEDAHKAN KEPADA JAKIM 

Menurut Sajat, dia sudah mendedahkan dirinya yang sebenar kepada pihak JAKIM ketika pertemuan mereka awal tahun ini. Dalam pertemuan itu, ibu bapanya turut menyertai sesi yang diadakan pada 16 Januari lalu di Wisma Sajat, Shah Alam.

"Saya dah dedahkan mengenai identity sebenar saya kepada Dr Izwan dalam pertemuan terdahulu". 

Ibu bapa saya juga telah memberikan keterangan mengenai identity saya kepada dia.

Namun, dia tidak mengulas lanjut mengenai "identity apa yang dimaksudkan" yang telah didedahkan kepada pihak jabatan agama itu.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

LUAHAN NETIZEN

" Isu Sajat amat serius tetapi kegagalan pihak kementerian berkaitan umpama sengaja menutup mata. Mungkin mata duitan ataupun kerana Sajat berduit (VVIP) maka, Kementerian Islam dan JPN sanggup menutup mata. Biarkan Tuhan saja yang boleh menghukum". TIMAH

"Sajat berduit, dia boleh beli JAKIM dan JPN asalkan dirinya dipanggil perempuan tulen. Malah Menteri di Pejabat Perdana Menteri sanggup terima manusia seperti ini", mana maruah Agama Islam ???Seluruh dunia melihat kekejaman duniawi atau kebodohan kepimpinan tertinggi, tunggulah bala menimpa Malaysia". ZAKI

"Pihak tertentu sudah dibeli, bahkan kedua ibu bapa dan juga keluarga sudah ditaburkan duit untuk menutup mulut. Sekarang zaman tidak malu biar zina, maksiat, dan kezaliman depan mata boleh ditutup dengan wang ringgit", MINAH

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San


Friday, 14 February 2020

Sajat Akhirnya Akui Coach Yin Rupanya " B "

Sajat & Coach Yin Sudah Serasi Lagi ?

Baru - baru ini, usahawan kosmetik terkenal, Nur Sajat Kamaruzzaman ataupun dikenali sebagai Bang Sajat telah memuatkan naik beberapa status yang merujuk kepada dirinya telah "Single Mingle". Sebelum ini, Sajat hangat bercinta dengan jurulatih kecergasan yang dikenali sebagai Coach Yin hinggakan menampilkan anak angkat mereka. Selain itu Sajat juga memohon petunjuk dari Tuhan agar dirinya dihadiahkan suami kekal hingga ke akhir hayatnya.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Menyedari akan status yang dimuat naik usahawan itu, netizen mula membuat spekulasi dengan mengandaikan bahawa kedua-duanya kini sudah putus dan tidak mungkin berhubung lagi. Malah ada netizen menyifatkan keruntuhan rumah tangga Coach Yin dan Sajat hasil dari pihak ketiga iaitu teman lelaki Coach Yin. Namun semuanya akan terjawab hanya dari pendirian secara rasmi Sajat.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Namun begitu, Coach Yin menerusi video yang dimuatnaik nya itu bersama teman kekasih bf nya telah mendapat berjuta komen malah ianya untuk melihat reaksi netizen amnya. Tambah Coach Yin, Kita bagi peluang sama Sajat.

Terdahulu, netizen yang dikenali sebagai Papagomo acap kali memuat naik video yang memaksa pihak berkuasa membuat siasatan lanjut mengenai Sajat kerana seperti "rimas" melihat usahawan ini bebas ke mana sahaja kononya Sajat adalah lelaki sejati dan hanya menyamar sebagai Khunsa.

Paling menyedihkan, ramai netizen "Nyah" mengakui bahawa kedudukan Coach Yin sebenarnya minat yang lebih kepada golongan lelaki dan sebenarnya dirinya sebenarnya berstatus "B".

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San

Tuesday, 11 February 2020

Tanah Suci Makkah : Sajat Mohon Agar Dianugerahkan Suami Berkekalan Hingga Akhir Hayat


MUFTI:
Wilayah Persekutuan diminta untuk mengeluarkan kenyataan berhubung isu membabistkan usahawan terkenal yang dilihat semakin terpesong akidahnya kini, Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzaman dan beberapa individu yang berpakaian seperti wanita semasa mengerjakan ibadah Umrah di Makkah baru-baru ini.

Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Fuziah Salleh berkata, isu berkenaan melibatkan fatwa dan kenyataan berkaitan hukum seharusnya dikeluarkan oleh Mufti Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Dr Zulkifli Al-Bakri.

"Bila dia (Sajat) sudah berada di Makkah, itu tindakan dia yang melibatkan hukum-hakam. Dan hal melibatkan fatwa perlu dikeluarkan oleh mufti dan kita tidak boleh mendiamkan diri kerana ini hal Agama Islam dan akan di pandang hina oleh bangsa dan agama lain jika kita gagal memberikan maklumbalas isu berkenaan dengan kadar segera."

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"Kita mohon mufti untuk mengeluarkan kenyataan berhubung isu ini secepat mungkin," katanya.

Sementara itu, Pejabat Mufti Wilayah Persekutuan ketika dihubungi sedia maklumn berhubung isu yang hangat diperkatakan membabitkan usahawan kosmetik yang menyerupai wanita itu.

Mengenai saranan Fuziah itu, seorang pegawai memberitahu bahawa pejabat mufti akan mengeluarkan kenyataan berhubung isu yang berbangkit dalam masa terdekat.

"Pejabat mufti telah pun mengeluarkan fatwa mengenai lelaki berpakaian wanita ini, tetapi kita sedia maklum mengenai isu yang melibatkan Sajat ketika ini.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"Sehubungan itu, kita akan mengeluarkan kenyataan berhubung isu berkenaan tidak lama lagi," ujar pegawai berkenaan.

Sementara itu, Lembaga Tabung Haji ada mengeluarkan Resolusi Muzakarah Haji Peringkat Kebangsaan Kali Ke-28 Musim Haji 1433 Hijrah mengenai Khunsa dan Mukhannas.

Mukhannas merujuk kepada lelaki menyerupai wanita dari segi tingkah lakunya dan penampilannya.

"Bagi Mukhannas semula jadi atau yang disengajakan, telah melakukan pembedahan tukar jantina atau tidak, dan kes menukar jantina dengan melakukan pembedahan bukan disebabkan keharusan syarak, maka hukum individu tersebut termasuk ibadah haji dan umrah hendaklah mengikut hukum asal kejadian dirinya," menurut resolusi itu.

Resolusi Muzakarah Haji Peringkat Kebangsaan Kali Ke-28 Musim Haji 1433 Hijrah mengenaik Mukhannas.

Pada Isnin, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mujahid Yusof Rawa dalam satu sidang media kesal dengan tindakan Sajat bersama beberapa individu lain itu yang berpakaian wanita di Tanah Suci sekali gus telah mencemarkan imej Islam serta Negara Malaysia.

"Dia telah menjejaskan satu imej yang dalam IC (Kad Pengenalannya) sebagai seorang lelaki dan dia seorang lelaki secara biologinya pergi ke Makkah, saya difahamkan masa naik kapal terbang semuanya elok pakaian sebagai seorang lelaki.

"Tapi bila sampai ke Tanah Suci Makkah dia berpakaian telekung macam wanita. Semuanya, pergerakan dan tempat yang dia pergi, tempat dia sembahyang adalah bersama dengan (jemaah) wanita.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"Saya amat kesal sudahlah perbuatan dia itu menjejaskan imej, dipaparkan pula dalam media sosial (Instagra dan FB), seolah-olah perkara itu tidak ada kesalahan...Saya bercakap dari segi Agama Islam, bukan dari segi hak asasi manusia," katanya kepada pemberita. Sajat telah memalukan dunia Islam. Bangsa lain serta agama lain memandang hina perbuatan Sajat itu. Ia amat memalukan dan mendukacitakan Umat Islam Sedunia.


@Jackie San



Saturday, 8 February 2020

Kewujudan TVET Diragui, Kementerian Disaran Kaji ?


TVET Diajar Saran Kaji Semula Industri Negara
Dr Mahathir hadir pada Majlis Amanat dan Aspirasi Kementerian Pendidikan di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) hari ini. Turut sama Timbalan Menteri Pendidikan, Teo Nie Ching.

PUTRAJAYA:
Penawaran program pengajian Pendidikan Teknikal dan Latihan Vokasional (TVET) disaran untuk dikaji semula sejajar mengikut perkembangan dan permintaan industri bagi menyediakan graduan yang betul-betul berkemahiran, berdaya saing serta mampu bersaing di peringkat antarabangsa sebaris kebijakkan bidang lain tertinggi dunia. Saranan ini bagi menyediakan graduan berdasarkan bidang tumpuan ekonomi mengikut wilayah atau lokaliti yang dikenal pasti dalam Wawasan Kemakmuran Bersama 2030.

Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad yang juga pemangku Menteri Pendidikan turut menyarankan TVET harus selari dengan Wawasan Kemakmuran Bersama jika ingin dilihat dunia, TVET harus dijadikan sebagai antara pemboleh daya saing yang dapat memberikan ataupun menyumbang ke arah pembentukan negara yang membangun makmur dan inklusif amnya.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Bagi Tahun 2020 ini, katanya Kementerian Pendidikan (KPM) dan semua kementerian penyedia TVET yang lain akan memberi penekanan terhadap pelaksanaan Peta Strategi Pemerkasaan TVET yang telah dihasilkan oleh Jawatankuasa Kabinet Pemerkasaan TVET.

Ia bagi menghasilkan graduan TVET yang seimbang, holistik dan bercirikan seorang usahawan seterusnya menjadi pekerja yang berkemahiran tinggi yang menyumbang terhadap produktiviti dan juga pertumbuhan ekonomi negara, katanya.

"Kesemua pihak terbabit perlu memastikan wawasan TVET yang diterajui industri bagi mengurangkan permasalahan ketidaksesuaian kemahiran, kebergantungan kepada buruh dari negara luar dan akhirnya menghasilkan graduan TVET yang memenuhi keperluan industri dapat kita capai," katanya pada majlis amanat dan aspirasi bersama warga Kementerian Pendidikan di sini hari ini.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Dalam pada itu, Dr Mahathir berkata bagi menyediakan murid mengharungi Revolusi Industri Keempat, KPM akan memastikan peningkatan pendidikan Sains, Teknologi, Kejuruteraan dan Matematik (STEM) dari pelbagai segi.

Peningkatan itu termasuklah bilangan murid yang mengambil mata pelajaran STEM, kemahiran penyampaian guru, aktiviti kolobaratif bersama pihak industri dan penglibatanibu bapa dalam memupuk minat murid untuk mengambil STEM, katanya.

"Untuk menarik lebih ramai murid menyertai bidang STEM, mulai tahun ini, kementerian telah menyediakan lebih banyak opsyen untuk murid memilih mata pelajaran elektif di bawah pakej STEM selain sastera dan kemanusiaan," katanya.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Dr Mahathir berkata Pelantar Pembelajaran Digital Kementerian yang dibangunkan pada 01 Julai 2019 akan terus digiatkan dan dimantapkan lagi tahun ini sebagai pemangkin pengajaran dan pembelajaran digital dalam kalangan guru dan murid melalui kebolehcapaian bahan yang lebih mudah dan juga meluas.

"Kandungan kurikulum juga dirangka merangkumi elemen-elemen seperti Objek Rangkaian Internet (IoT), pengekodan, robotik dan data raya atau big data dalam mata pelajaran di sekolah rendah dan menengah untuk menarik minat murid dan memudahkan penguasaan ilmu yang hendak disampaikan," katanya.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@Jackie San