2016年3月27日日曜日

" Backpacker ke Krabi dan Phuket Thailand

Yup...

Destinasi seterusnya adalah Krabi, Thailand.



AirasiaTiket Penerbangan yang dibeli awal dengan penerbangan dari Kuching - KLIA2 (Harga RM 34.00 return) dan KLIA2 - Krabi, Thailand amatlah murah dan berbaloi semestinya termasuk makan minum di dalam kåpål terbang.



28.03.2016 

Penerbangan awal pagi dari Kuala Lumpur (KLIA2) - Krabi International Airport mengambil masa penerbangan selama 1 jam 20 minit. Tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Krabi, Thailand..Mengambil keputusan untuk mendapatkan mode perjalanan bas (Krabi - Phuket, Patong). Dari Krabi International Airport ke Terminal Bus Krabi THB 90 dan seterusnya menaiki van menuju ke Patong, Phuket THB 500/orang. Perjalanan yang mengambil masa lebih kurang 4 jam amat meletihkan. 

Aku mengambil keputusan untuk menempah awal Penginapan di Patong, Phuket iaitu di Sweet Home, Patong dengan kadar harga semalam THB 600. Mengambil keputusan untuk menginap di sini bagi  3 malam. Di Sweet Home menyediakan minuman panas pagi beserta biscuit secara percuma. Yang menariknya Sweet Home adalah lokasinya yang betul2x berada di tengah bandar Phuket. Dalam masa kurang dari 5 minit terus boleh mensopingkan diri. Sebelah malamnya, kami 3 orang mengambil keputusan untuk menempah dan membuat pembayaran bagi mengikuti aktiviti keesokan harinya. Dengan kadar Tour THB 1500/orang pengangkutan van akan menjemput betul2x depan hotel. Terlupa pula, jiran di sebelah bilik adalah rakyat Negara Israel 3 orang. Amat ramah dan salah seorang mereka yang mula menegurku dan mengajak lepakin. Haha..

















2 件のコメント:

  1. Aihh...Jack duhal...haha...waisehh...suka travel ktk ohh..best da ja...yati tok..sama batch masa unimas..ingat nak ka?haha...kmk pun mok plan pegi krabi...

    返信削除
    返信
    1. Assalam,
      pa khabar kitak tek?
      macam ne uda kitak g krabi tek ka?
      nice

      削除

Featured post

HOW IMPORTANT IS ENGLISH LANGUAGE IN JAPAN?

HOW IMPORTANT IS ENGLISH LANGUAGE IN JAPAN? @Jackie San In Japan,  English is being learned to further develop society . Students in Japan h...