2020年5月28日木曜日

Anak Sarawak Tidak Dikenakan Caj Kuarantin Di Hotel, Kerajaan Negeri Tanggung Semuanya - SARAWAK

KERAJAAN NEGERI SARAWAK AKAN TERUS TANGGUNG CAJ KUARANTIN HOTEL

KUCHING:
Kerajaan Negeri Sarawak akan terus menanggung caj kuarantin anak Sarawak yang ditempatkan di hotel bagi mereka yang terpaksa menjalani proses kuarantin di pusat kuarantin yang disediakan di negeri Sarawak.


https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Pengerusi Jawatankuasa Pengurusan Bencana Negeri (JPBN) Sarawak, Datuk Amar Doughlas Uggah Embas menerusi sidang media harian COVID-19 di Kuching pada Rabu (20 Mei 2020).


https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Ujarnya, Ketua Menteri, Datuk Patinggi Abang Johari Tun Openg sebelum ini bersetuju untuk menempatkan mereka di beberapa fasiliti seperti hotel-hotel yang terdapat di negeri ini.

Ketua Menteri juga sebelum ini adak berkata kepada saya, kita berhadapan dengan situasi yang sukar ketika ini.


https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Adalah penting untuk memberikan keselesaan kepada mereka yang menjalani proses kuarantin dan kerajaan negeri akan senantiasa menanggung kos penginapan mereka," kata Uggah.

Sebelum itu menerusi sidang media yang sama, Uggah berkata pada hari Rabu, 20 mei 2020, seramai 517 Person Under Surveillance (PUS) telah mendaftar masuk di hotel untuk menjalani kuarantin.
https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Ini menjadikan jumlah keseluruhan PUS di 38 buah hotel tersebut adalah seramai 4,259 orang.

Uggah turut berkata, sebagai respons kepada pengumuman Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob yang mengumumkan kerajaan tidak lagi menanggung caj kuarantin hotel bagi warganegara dan bukan warganegara bermula 01 Jun 2020 nanti.
https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Tambah Ismail, caj 100 peratus daripada kadar bayaran hotel bakan dikenakan kepada bukan warganegara manakala caj 50 peratus akan dikenakan kepada warganegara Malaysia.


https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San

1 件のコメント:

  1. https://www.jacknjillscute.com/2020/05/anak-sarawak-tidak-dikenakan-caj.html

    返信削除

Featured post

JAPAN FESTIVAL'S AND YOU MUST KNOW FAMOUS FESTIVAL IN JAPAN

JAPAN FESTIVAL'S AND THINGS TO KNOW FAMOUS FESTIVAL IN JAPAN @Jackie San Japan's festivals are important to its culture and history....