Monday, 1 June 2020

Pemandu Mabuk Heret Mangsa Sampai Mati, Mengaku Tidak Bersalah



BUAT 'THUMBS UP' SAMBIL HERET MANGSA SAMPAI MATI - CETUS KEMARAHAN

" Jangan Sampai Kami Hilang Sabar Wahai Malaysia Ku " Nak Tengok Apa Terjadi Macam Dekat Negara Luar ??? ..Netizen

Seluruh Rakyat Malaysia cukup terkesan sekali lagi bahkan tiap-tiap hari berita kemalangan maut yang disebabkan oleh pemandu bawah pengaruh alkohol baru - baru ini. Mereka bagaikan tidak serik, dan terus melakukan kesalahan yang sama walaupun telah banyak mangsa terkorban.

Pemandu Mabuk turut menarik perhatian mengangkat 'Thumb Up' tanda sokongan terhadap kejayaan mengheret motor mangsa dan menyebabkan kematian. Umpama sesuatu kejayaan besar dalam negara ini.

https://www.jackjillscute.blogspot.com/

Apa yang berlaku tengah malam tadi, seorang penghantar makanan Foodpanda yang menunggang Honda EX5 telah dirempuh pemandu mabuk menaiki sebuah kereta jenis Nissan Grand Livina dari arah belakang.

Buat 'Thumb Up' lepas berjaya membunuh seorang penghantar makanan Foodpanda.

Namun, apa yang lebih dikesali oleh semua netizen, rakaman video yang tular suspek mengheret motosikal mangsa, dapat dilihat suspek membuat isyarat tangan bagus ketika dikejar orang awam.

"Suspek berumur 21 tahun, lelaki telah ditangkap oleh orang awam yang kebetulan berada di tempat kejadian".

https://www.jackjillscute.blogspot.com/

Dia Seret Macam Sampah Jer Abang Foodpanda Tu! Sambil tersenyum dia buat 'Thumb Up' Bangga lah tu matikan sorang lagi.

Tindakan suspek itu ternyata mencetuskan kemarahan netizen, menyifatkan ia satu tindakan biadap dan tidak berperikemanusiaan. Kebanyakkan menggesa hukuman yang lebih berat dikenakan.


"Kementerian Berwajib Terlalu Lembut, Bahkan Macam Buta. Mungkin Kerajaan Kita Nak Lihat Ahli Keluarga Mereka Diheret Sampai Mati Kot"...Luahan Netizen 
https://www.jackjillscute.blogspot.com/

Tidak sanggup rasanya lagi nak dengar berita kematian akibat pemandu mabuk, harap sangat lah pihak kerajaan di bawah pimpinan Terbaik TSMY dapat ubah dan beri hukuman setimpal di atas perlaku kejam tersebut. Berapa ramai lagi kita nak lihat isteri, suami menjadi sebatang kara, anak-anak menjadi piatu akibat dari pemandu mabuk yang biadap sedemikian. Nampak sangat kelonggaran hukuman yang tak setimpal menyebabkan pemandu mabuk sambil lewa dan tak kisah sebabkan kematian nyawa tahun 2020 ni boleh dibayar dengan wang ringgit.

Lihatlah, esok lusa ramai lagi yang akan melanggar sampai mati mangsa sebab nyawa boleh di bayar ribuan ringgit jer....

Wallahualam.

https://www.jackjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San







2 comments:

  1. https://www.jacknjillscute.com/2020/06/pemandu-mabuk-heret-mangsa-sampai-mati.html

    ReplyDelete
    Replies



    1. A MIRACLE TESTIMONY FOR WHAT Dr SAY0 HAS DONE FOR ME!!  
      Human PapilomaVirus (HPV) Cure Found By Dr Sayo If you're wondering why am here or why am doing this!, i just want to show appreciation to God, and i want other persons who is suffering from this deadly illness, ( Herpes, Coronary Artery Disease (Ischemic Heart Disease), Hiv/AID, Stroke, Trachea, Bronchus, and Lung Cancers, Diarrhea Diseases, Diabetes Mellitus, Dengue, Rota-virus, Other STD and others ) maybe because of ignorance. if you see this don't ignore, i was a victim of hpv, some one introduced him to me, i wrote him, told him what i was going through,  i was not too sure he could help, because i seen other persons, or post but no good outcome, he told me he could help, like others, i got the medicine or the herb whatever you may want to call it, he didn't even charge me a lot, to God i didn't want to use it, but i did, to God be the glory am the one sending this post today in good health and sound mind, ..smile.. i seek for him, i didn't mind the distance so i could show appreciation, i meet with Dr Sayo he didn't ask for anything, all he said is, 'It's God doing. I saw him treat people with different situation and problem maybe worse than yours, tell others. so am telling you today, don't ignore this, if you see this post, tell the next person who you think might need this. contact him,on email (sayoherbalhealer@gmail.com) check his FB page:  https://www.facebook.com/Sayo-Herbal-Healer-100145798345000/ OR visit his websites website; http://sayoherbalhealer.website2.me/  check blog: https://sayoherbalhealer.blogspot.com/




























      A MIRACLE TESTIMONY FOR WHAT Dr SAY0 HAS DONE FOR ME!!  
      Human PapilomaVirus (HPV) Cure Found By Dr Sayo If you're wondering why am here or why am doing this!, i just want to show appreciation to God, and i want other persons who is suffering from this deadly illness, ( Herpes, Coronary Artery Disease (Ischemic Heart Disease), Hiv/AID, Stroke, Trachea, Bronchus, and Lung Cancers, Diarrhea Diseases, Diabetes Mellitus, Dengue, Rota-virus, Other STD and others ) maybe because of ignorance. if you see this don't ignore, i was a victim of hpv, some one introduced him to me, i wrote him, told him what i was going through,  i was not too sure he could help, because i seen other persons, or post but no good outcome, he told me he could help, like others, i got the medicine or the herb whatever you may want to call it, he didn't even charge me a lot, to God i didn't want to use it, but i did, to God be the glory am the one sending this post today in good health and sound mind, ..smile.. i seek for him, i didn't mind the distance so i could show appreciation, i meet with Dr Sayo he didn't ask for anything, all he said is, 'It's God doing. I saw him treat people with different situation and problem maybe worse than yours, tell others. so am telling you today, don't ignore this, if you see this post, tell the next person who you think might need this. contact him,on email (sayoherbalhealer@gmail.com) check his FB page:  https://www.facebook.com/Sayo-Herbal-Healer-100145798345000/ OR visit his websites website; http://sayoherbalhealer.website2.me/  check blog: https://sayoherbalhealer.blogspot.com/


      Delete

Featured post

Kopral Limbang DiKhuatiri Lemas di Sungai Medait Long Napir Limbang

  https://youtu.be/tT9-778bnsY