2019年11月12日火曜日

Isu 'Telur Halal' Keterlaluan - JAKIM


Bahagian Hab Halal, Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM) menyifatkan berkenaan telur halal yang diviralkan di media sosial baru-baru ini sebagai kerja keterlaluan!

Menerusi satu kenyataan media pada Sabtu, JAKIM berkata tindakan syarikat pengeluar yang meletakkan logo halal pada setiap biji telur juga adalah bercanggah dengan peraturan berkaitan label logo halal.

Kenyataan itu dikeluarkan berikutan tindakan beberapa peniaga yang menjual telur halal di media sosial dengan menuntut ayam-ayam yang digunakan itu tidak terlibat dalam pergaulan bebas dan 'halal'.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

JAKIM menjelaskan bahawa Sijil Pengesahan Halal Malaysia yang dikeluarkan terhadap produk telur ayam adalah bagi memastikan proses pembersihan dan pembungkusan tidak melibatkan proses yang meragukan.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

JAKIM turut menasihati pengguna agar berhati-hati dalam memilih dan mempercayai isu viral yang disebarkan di media sosial, khususnya sebelum menyebarkan semula.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San

1 件のコメント:

  1. https://www.jacknjillscute.com/2019/11/isu-telur-halal-keterlaluan-jakim.html

    返信削除

Featured post

KANAMARA MATSURI (PENIS FESTIVAL) JAPAN

  KANAMARA MATSURI (PENIS FESTIVAL) JAPAN @Jackie San Apr 6 / 11:00 AM   〜   4:45 PM Kanamara Matsuri (otherwise known as the “Penis Festiva...