2020年2月3日月曜日

SAJAT PERSENDAKAN ISLAM - MUJAHID


PUTRAJAYA KESAL SAJAT BERTELEKUNG KETIKA TUNAI UMRAH !

PUTRAJAYA: 
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Mujahid Yusof berkata, kerajaan amat kesal dengan ahli perniagaan kontroversi, Muhammad Sajad Kamaruzaman yang mengenakan telekung semasa menunaikan umrah seperti wanita.

Beliau berkata perbuatan Muhammad Sajat atau lebih dikenali hakak sajat mencemarkan  imej Islam dan lebih memburukkan lagi, ia boleh menjejaskan hubungan baik Malaysia dan Arab Saudi yang nampaknya menutup mata di atas perbuatan hakak sajat itu.

Kita amat merasa kesal sebab dia (Sajat) menjejaaskan imej Islam sebagai seorang yang dalam kad pengenalannya lelaki dan dia memang lelaki (pondan).

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"Saya amat kesal dengan tindakannya, sudahlah itu dipaparkan pula di Instagram seolah-olah perkara itu tidak ada kesalahan. Saya bercakap dari segi Agama Islam, saya tidak bercakap dari segi hak asasi manusia atau apa.

"Masa pergi ke Mekah saya difahamkan ketika naik kapal terbang elok pakaian seorang lelaki dan sebagainya tapi bila di Mekah, dia pakai telekung umpama dirinya perempuan.

"Sudah tentu bila berpakaian telekung macam wanita, dia punya pergerakan, tempat yang dia pergi, tempat solat bersama dengan wanita dan ini menimbulkan ketidakselesaan. Saya terima aduan dari jemaah sendiri," katanya.

Mujahid berkata demikian kepada pemberita selepas sesi townhall Maqasid Syariah di Kementerian Kesihatan Malaysia, hari ini.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Katanya, tindakan Sajat itu juga merupakan perbuatan menceroboh kawasan ibadah yang dikhaskan untuk wanita. Boleh mendapat dosa besar berkelakuan demikian.

Beliau berkata, agensi pelancongan yang membawa Sajad sepatutnya sedia maklum dengan status lelakinya. Ataupun Ustazah mahupun Ustaz agen yang mengendalikan pakej Sajat tutup mata ?

"Sudah sedia maklum bahawa Sajat ini adalah individu kontroversi dan sayapun tak tahu apa janji dia (Sajat) kalau dia pergi umrah, apa janji dia dari segi tidak menimbulkan perkara sensitiviti," katanya sambil memaklumkan pihaknya akan mendapat penjelasan lanjut daripada agensi pelancongan terbabit yang sanggup menutup mata atas perbuatan Sajat itu.

Mujahid berkata, pihaknya juga akan menunggu maklumat lebih jelas sebelum sebarang tindakan diambil terhadap Sajat.

"Sajat perlu kembali kepada fitrah asalnya iaitu lelaki," katanya.

Ketikan ditanya adakah tindakan Sajat itu akan menjejaskan kuata haji dari Kerajaan Saudi, Mujahid berkata ia tiada kaitan.

"Pihak saya juga tidak dimaklumkan apa-apa maklumat (dari Saudi) kalau ada, saya adalah orang pertama yang akan menerima sebarang komen, " katanya.

Kontroversi terbaharu itu mendapat kecaman daripada orang ramai apabila Sajat memuat naik imej dia bersama ibu bapanya serta 2 anak angkatnya mengerjakan umrah di tanah suci.

Perkongsian tersebut dengan imejnya memakai telekung manakala pada beberapa perkongsian berbeza pula, dia mengenakan purdah.

Ramai netizen mengecam Sajat. Ramai juga yang berpendapat watak Sajat itu zalim umpama menempah neraka jahanam.

https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San

1 件のコメント:

  1. https://www.jacknjillscute.com/2020/02/sajat-persendakan-islam-mujahid.html

    返信削除

Featured post

Things To Do Oita Nakatsu Japan One Day Itinery

  https://youtu.be/QIoZPdN2E1c?si=Lx4VQB-YcEa8I9CO >>> MORE VIDEO JUST CLICK TO WATCH <<<