Monday, 11 May 2020

Jakel Persenda Melayu Bodoh

HINA MELAYU, 
KEMPEN BOIKOT JAKEL SEDANG PANAS !!!

Sebilangan rakyat Malaysia dilihat melontarkan perasaan tidak puashati den risau dengan kelonggaran yang telah diumumkan oleh kerajaan dan terbukti dan tular di media sosial.

Pengumuman kelonggaran itu telah memberikan peluang kepada peniaga untuk membuka kembali perniagaan dengan mempraktikkan SOP dan mengikut Standard SOP yang telah ditetapkan oleh KKM dan juga MKN.

Syarikat Jakel antara perniagaan yang mengumumkan telah beroperasi semula pada 04 Mei 2020.


https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Namun, ramai menunjukkan perasaan tidak senang atas pembukaan gedung pakaian itu ekoran penularan Wabak COVID-19 yang masih lagi belum reda.

Muzaffar Jakel iaitu adik bongsu Jakel telah memuat naik status di Instagramnya respon kepada orang ramai yang mempertikaikan pembukaan gedung Jakel mereka.

Malangnya respon Muzaffar itu dianggap terlampau biadap oleh sesiapa pun yang membacanya kerana telah memperlekehkan dan menghina orang Melayu secara keseluruhannya.


https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

Muzaffar memuat naik...


"Kesian aku dengan orang Melayu. Diberi sedikit duit terus pangkah, senyum lebar serta lupa daratan dah. Pasal SOP itu lagi satu. SOP tu bahasa MELAYU pun bebal tak pandai baca. Sekolah tak tinggi mana bodoh!..." Komen Muzaffar Jakel."

Orang ramai mula memberikan reaksi yang pelbagai dari tindakan Muzaffar itu. Rata - rata menyatakan kekesalan dengan tindakan biadap yang tidak sepatutnya dilakukan kepada mana-mana bangsa.

Tidak cukup dengan itu, keadaan dipanaskan lagi dengan komen seorang individu bernama Nor Lizah yang menyokong kenyataan Muzaffar.


https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

"Betul apa yang Muzaffar cakap tu, korang Melayu memang bodoh, diberi BPN, BSH senyap lepas dapat duit, Bodoh mengalahkan lembu! Melayu ni memang bodoh bangang dalam segala hal! Nampak duit terus mata pinar kabur, baca pun bodoh bengap tak pandai sekolah, semua nak minta PM, Cuba ko minta dekat Jakel yang kaya raya tu! Padahal benda senang nak faham , tak sangka pula Melayu2 ni semuanya bodoh sangat!!! Keturunan asli jadah. Baik aku bukan Melayu! Esok pergi beratur kat Jakel menjilat balik kata nak boikot...p...lah.haram jadah kata nak boikot.! Sembang tak serupa bikin Melayu kat Malaysia ni!!! Komen Nor Lizah."


Berikutan itu, slogan boikot Jakel mula dimainkan oleh netizen gara-gara tidak berpuas hati dengan sikap biadap mereka dua.

Selain itu, Pengurus Syarikat Jakel juga menafikan apa yang tular di Instagram adik bongsunya. Selain itu Pengurus menasihatkan agar semua masyarakat Melayu untuk terus menyokong Jakel. Beliau turut mengingatkan jika Jakel di BOIKOT, ramai pekerja Melayu akan dibuang kerja!!!.


https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

@ Jackie San 


https://www.jacknjillscute.blogspot.com/

2 comments:

  1. https://www.jacknjillscute.com/2020/05/jakel-persenda-melayu-bodoh.html

    ReplyDelete
  2. HERPES CURE IS REAL:

    Indeed Doctor Disu has a cure for Herpes Virus,
    I was once victim of the herpes virus with many epidemics on my body, I was cured of the virus thanks to the help of Doctor Disu herbal medicine. I have met most of his patient testimonials on blogs and social media pages, cured of various illnesses. I contacted him with his email address to which he replied and asked me a few questions and the preparation method for which I paid, he sent me herbal medicines and with his prescription I drank herbal medicine for 21 days and the epidemics on my body were healed after concluding herbal medicine, I went for the test and my result was negative with no trace of virus in my blood. You can also be cured, contact him on his official email; africanherbalcure@gmail.com or WhatsApp him on +2348167485904.

    He said he had an herbal remedy for
    Diabetes, cancer, PENIS ENLARGMENT,
    HIV, heart disease and liver disease and many more.
    website: https://drdisuafricanherbalcure.weebly.com

    ReplyDelete

Featured post

Kopral Limbang DiKhuatiri Lemas di Sungai Medait Long Napir Limbang

  https://youtu.be/tT9-778bnsY