2021年1月14日木曜日

" Indonesia Minta Simpati Dunia Percuma Suntikan Vaksin COVID - 19 "



Berita Indonesia melaporkan rakyat Malaysia cemburu disebabkan rakyat Indonesia memohon simpati untuk memberikan Vaksin COVID -19 secara percuma kepada seluruh rakyat di negara itu. 


Viral di media memperlihatkan, netizen Indonesia menjadikan Presiden Jokowi sebagai model pertama yang diberikan vaksin dengna menggunakan Vaksin Sinovac yang berasal dari Negara Pengeluar COVID -19 iaitu China pada 13 Januari 2021 (Rabu).


Bagi Perdana Menteri Malaysia, Vaksin yang akan disuntik kepada beliau yang diviralkan sebelum ini yang berasal dari Negara Eropah iaitu vaksin Pfizer dan PM Malaysia akan diberikan suntikan pada Februari 2021 kelak.


Turut menjadi persoalan rakyat jiran berkaitan kenapa terlalu lama untuk penduduk negara Malaysia diberi vaksin seperti yang akan menerima simpati dunia kepada mereka rakyat Indonesia? 


Turut dipersoalkan oleh rakyat Indon, seluruh rakyat Singapura dan Indonesia telah diberikan vaksin percuma kepada seluruh rakyatnya seperti yang dimaklumkan oleh Ammar, pada Khamis ( 14 Januari 2021).


Netizen Indonesia turut berasa kecewa dengan kepimpinan Kerajaan dan Menteri - Menteri Malaysia kerana gagal memperuntukan secara percuma serta memberikan vaksin kepada rakyat di negara ini.


Abang Baim yang menulis dan tular di media pada 08 Januari 2021 berasa kecewa dan menyatakan yang kerajaan Malaysia baru sedar dan baru nak memohon kelulusan bagi tujuan pemvaksinan kepada seluruh rakyat Malaysia. Ia turut dipersetujui oleh akaun Y.a.t.i.e.s pada 09 Januari 2021.


Sehingga kini, rakyat Indonesia masih sibuk jaga tepi kain negara serta keharmonian rayat Negara kita (Malaysia). Tetapi kehidupan rakyat Indonesia yang begitu daif serta memohon simpati dengan seluruh dunia atas kehancuran serta porak peranda yang berlaku ke atas negara mereka, mereka buta dan masih mencari kesalahan negara luar.


Rakyat Indonesia dilihat buta hati serta angkuh dan sombong dengan apa yang mereka kecapi. Mereka juga dilihat tidak sedar diri yang sebahagian besar rakyatnya merempat di Negara Malaysia dan juga masih meminta - minta simpati Bank Dunia.


Mereka tidak sedar apa itu Ajaran Yang Diberikan Tuhan menimpa kepada Negara Mereka!


Lihatlah lepas satu satu lagi musibah serta kematian yang melanda rakyat Indonesia.


Adakah mereka ingin melihat seluruh dunia melakukan doa agar mereka menerima bala dan bala lagi???? 


Ini adalah pembalasan dunia kepada kamu! Jelas Abang Moin, 13 Januari 2021. Ianya turut disokong dalam tulisan Pak Meon dan Suharti (Rakyat Indonesia) yang berkerja di Kuala Lumpur, Malaysia.



@ Jackie San

1 件のコメント:

  1. https://www.jacknjillscute.com/2021/01/indonesia-minta-simpati-dunia-percuma.html

    返信削除

Featured post

SUSPECT ARRESTED OVER ATTEMPTED MURDER OF MAN ON KUMAMOTO STREET - JAPAN

SUSPECT ARRESTED OVER ATTEMPTED MURDER OF MAN ON KUMAMOTO STREET - JAPAN @Jackie San KUMAMOTO Police in Kumamoto City, Kumamoto Prefecture, ...