2023年5月6日土曜日

GAGAL MENYUMBANG PINGAT JELAS WAN ATHIRA MEMALUKAN NEGARA -SUKAN SEA KEMBOJA

GAGAL MENYUMBANG PINGAT JELAS WAN ATHIRA MEMALUKAN NEGARA -SUKAN SEA KEMBOJA

@Jackie San


PHNOM PENH, KEMBOJA: Atlet lari berhalangan negara yang disandarkan Pingat Emas pertama Malaysia akhirnya gagal menghadiahkan pingat pertama buat negara selepas beraksi dalam pusingan kelayakan acara individu wanita lari berhalangan 100 meter di Pusat Konvensyen Antarabangsa Chroy Chongva, Phom Penh.


Manakala rakan lelakinya iaitu William Yoong Wei Theng berjaya menghadiahkan Pingat Gangsa selepas berjaya menundukkan Oi Saoheng dari Kemboja dalam 100 meter lelaki.


Pingat Emas sah menjadi milik Filipina menerusi pertembungan antara Precious Cabuya dan Kaizen Dela Serna bagi acara wanita sementara acara lelaki menyaksikan persaingan Mark Rodelas - Kevin Pascua.


Wan Athira jelas kecewa pada menampilan kali ini apabila catatannya terjejas selepas ditendang oleh Atlet Indonesia, Mudji Mulyani ketika perlumbaan, dan beliau tidak mengalami kecederaan serius di tempat letak kereta Pusat Konvensyen Chroy Changvar.


Atlet berusia 26 tahun itu mencatat masa yang kurang memuaskan sekadar 1 minit 1.872 saat di kedudukan keempat keseluruhan pada pusingan kelayakan dan seterusnya gagal menjadi penyumbang pingat pertama negara di Kemboja Sukan SEA 2023.


" Pada pusingan kelayakan, atlet lawan memasuki lorong saya dan saya ditendang secara tidak sengaja. Selepas saya menghentikan jam, saya perasan yang saya boleh lakukan yang lebih baik tetapi sudah terlambat.


" Sudah tentu ada tekanan tetapi saya tidak mahu ia menjejaskan fokus saya nanti. Saya akan lakukan yang terbaik," katanya.


>>>BACA LANJUT BERITA DI SINI<<<

https://www.jacknjillscute.com/2023/01/in-two-car-collission-in-limbang-driver.html

https://www.jacknjillscute.com/2023/01/transport-organs-in-lamborghini.html

https://www.jacknjillscute.com/2023/02/two-military-jets-crash-one-pilot.html

https://www.jacknjillscute.com/2023/02/thailand-police-seize-11-tonnes-of.html

https://www.jacknjillscute.com/2023/03/people-smugglers-use-tiktok-to-promote.html



@Jackie San

0 件のコメント:

コメントを投稿

Featured post

Things To Do Oita Nakatsu Japan One Day Itinery

  https://youtu.be/QIoZPdN2E1c?si=Lx4VQB-YcEa8I9CO >>> MORE VIDEO JUST CLICK TO WATCH <<<