2021年5月22日土曜日

Tidak Kisah Jika Disaman RM 1 Juta - NEELOFA

 


KUALA LUMPUR: Neelofa dan Suaminya tidak segan dan malu sebagai umat Islam menunjukkan di media sosial kebodohan serta melihatkan kejahilan bertentangan dengan kepatuhan undang-undang bagi menyekat penularan wabak COVID-19 dengan sengaja dilihat melanggari perintah kerajaan.


Semakin ramai individu yang tampil dan menandatangani petisyen bagi menyarankan selebriti yang konon dirinya sensasi dan sengaja mencari publisiti murahan, Neelofa menerima hukuman setimpal atas pelbagai kesalahan melanggar prosedur operasi standard (SOP) selepas tudungnya tidak laris (jualan) sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dan juga Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) baru - baru ini terutamanya untuk membeli permaidani sempena menyambut Perayaan Hari Raya Aidilfitri 2021.


Sehingga jam 2 petang 21 Mei 2021, hampir 60,000 orang menandatangani petisyen bertajuk Langgar SOP : PDRM, Penjarakkan Neelofa dan Suaminya Segera RM 1 Juta Sanggup kah ?


Menerusi laman web change.org, seorang individu yang menggunakan nama Hentikan Double Standard mendakwa selebriti murahan itu berulang kali melanggar SOP dengan menyenaraikan beberapa kesalahan dan menuntut kerajaan yang cuba menutup mata terutamanya PDRM memberikan tindakan wajar dikenakan kepada Neelofa dan suaminya dianggap pak turut.


Antara kesalahan yang disenaraikan dalam petisyen itu adalah majlis perkahwinannya di ibu negara; rentas negeri ke Langkawi, Kedah; rentas negeri ke Nilai 3 untuk membeli belah permaidani, Negeri Sembilan dan terbaharu tular di video Neelofa dan ahli keluarga melanggar SOP rumah terbuka sambutan Aidilfitri.

 

Sementera itu, hasil tinjauan di medai sosial seperti di Twitter dan juga Instagram masih rancak memperdebatkan kesalahan demi kesalahan yang dilakukan pasangan selebiriti murahan tersebut yang sengaja membuka isu untuk mempopularkan mereka walaupun aktiviti mereka dianggap sebagai BODOH!

 

Semalam Harian Metro melaporkan Neelofa atau nama sebenarnya Noor Neelofa Mohd Noor dan suami, Muhammad Haris Mohd Ismail mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret Seremban atas kesalahan melanggar SOP PKPB di sebuah kedai permaidani, di Nilai 3, Negeri Sembilan awal bulan ini.

 

Hari ini, 21 Mei 2021 (Jumaat), polis turut membuka kertas siasatan berhubung dakwaan Neelofa tidak memakai pelitup muka ketika hadir di Kompleks Mahkamah Seremban, semalam (20 Mei 2021).

 

Terdahulu, Neelofa dan sembilan ahli keluarganya sudah memberi keterangan di Ibu Pejabat Polis Daerah Brickfields, di sini, berhubung dakwaan melanggar SOP sambutan rumah terbuka Aidilfitri.

 

Sebelum itu juga, Neelofa dikenakan kompaun RM 20,000 kerana gagal mengamalkan penjarakkan fizikal ketika majlis perkahwinannya dengan Haris, manakala 20 anggota keluarganya turut dikompaun sebanyak RM 1,500 setiap seorang.

 

Neelofa dan Haris kemudian dikompaun sebanyak RM 10,000 atas kesalahan melanggar kebenaran merentas negeri kerana ke Langkawi selepas majlis pernikahan mereka.

 

>>>BACA LEBIH ARTIKEL DI SINI<<<

https://www.jacknjillscute.com/2021/05/ramai-netizen-mempersoalkan-siapa.html 

https://www.jacknjillscute.com/2021/05/neelofa-pu-riz-sengaja-mempersendakan.html 



@ Jackie San




1 件のコメント:

  1. https://www.jacknjillscute.com/2021/05/tidak-kisah-jika-disaman-rm-1-juta.html

    返信削除

Featured post

Things To Do Oita Nakatsu Japan One Day Itinery

  https://youtu.be/QIoZPdN2E1c?si=Lx4VQB-YcEa8I9CO >>> MORE VIDEO JUST CLICK TO WATCH <<<