2021年11月9日火曜日

Kenapa Perlu Vaksin Booster ?

Apakah Kita Perlukan 

Vaksin Booster ?

 


New York, Beritasatu.com

-Pemerintahan Amerika Syarikat telah mewar-warkan untuk menawarkan suntikan penguat ataupun lebih dikenali sebagai vaksin Booster COVID-19 secara meluas bermula awal November 2021 kepada seluruh rakyatnya yang berusia 16 tahun dan ke atas. Sebuah panel penasihat luar bagi Pengurusan Makanan dan Ubat-Ubatan negara itu memaklumkan pada hari Jumaat 18 September 2021 turut memberontak untuk tidak menerima vaksin Booster itu. Rakyat dan juga pemprotes di Negara Amerika Syarikat menyarankan agar suntikan Booster COVID-19 diberikan kepada rakyat yang berumur 65 tahun dan ke atas dan bukannya mulai umur muda 16 tahun.

 

Presiden Joe Biden dikritik mengenai masalah ini.

 

APA SEBENARNYA VAKSIN BOOSTER COVID-19 INI ?

Pfizer dan Mitra yang dikeluarkan oleh Jerman BioNTech, serta pengeluar vaksin saingannya iaitu Moderna masing-masing telah mengemukakan data analisa mereka berkaitan ujian klinikal berkaitan tahap efektif selepas vaksin Booster digunakan. Kebanyakan suntikan vaksin Booster dilakukan terhadap pesakit COVID-19 yang bergejala.

 

Hasil daripada ujian klinikal vaksin Booster ini terhadap mereka yang bergejala dan menghidapi COVID-19, pesakit adalah lebih rentan terhadap mutasi infeksi dan juga mereka rentan terhadap Varian Delta yang agak cepat merebak kepada pesakit serta sekitarnya. Vaksin Booster (penguat) turut membantu bagi mengembalikan antibodi badan pesakit yang menurun yang dihasilkan oleh inokulasi asal.

 

Manakala ujian klinikal Pfizer terhadap 30,000 orang pesakit yang menunjukkan penurunan di antara 6 peratus bagi dua (2) bulan selepas mereka divaksin booster. Selain itu, dalam ujian klinikal ke-2 terhadap 300 pesakit, Vaksin Booster ini menghasilkan tindak balas kekebalan yang tinggi dan lebih baik daripada dos vaksin ke-2, menurut Pfizer.

 

>>>BACA LANJUT ARTIKEL DI SINI<<< 

https://www.jacknjillscute.com/2021/10/tiada-bukti-kukuh-suplemen-cegah-covid.html 

https://www.jacknjillscute.com/2021/07/hanya-15-saat-varian-delta-boleh-merebak.html 

https://www.jacknjillscute.com/2021/07/majlis-makan-makan-di-skudai-membawa.html 

https://www.jacknjillscute.com/2021/08/negara-brunei-tetapkan-pematuhan-sop.html 

https://www.jacknjillscute.com/2021/08/indonesia-kes-pesakit-covid-19.html 


@ Jackie San




 

1 件のコメント:

  1. https://www.jacknjillscute.com/2021/11/kenapa-perlu-vaksin-booster.html

    返信削除

Featured post

Things To Do Oita Nakatsu Japan One Day Itinery

  https://youtu.be/QIoZPdN2E1c?si=Lx4VQB-YcEa8I9CO >>> MORE VIDEO JUST CLICK TO WATCH <<<